Îmbunătățirea coordonării și a scrisului de mână
Idei pentru îmbunătățirea scrisului de mână și a coordonării
Mențineți o atmosferă pozitivă și distractivă și puneți în practică aceste idei alături de copil.
Îmbunătățirea scrisului de mână:
Asigurați-vă că cel mic stă într-un scaun care îi susține spatele. Masa nu trebuie să fie nici prea înaltă, nici prea mică, pentru că acest lucru ar putea duce la o tensiune la nivelul umerilor și la o poziție chinuită. Coatele ar trebui să se odihnească confortabil pe masă, iar picioarele trebuie să fie drept plasate pe podea. Este de ajutor dacă copilul se apleacă puțin spre brațul cu care nu scrie, pentru a ține hârtia și a-i permite celuilalt braț să se miște liber de-a lungul paginii. Uneori, dacă se scrie pe o suprafață curbată, după modelul vechilor birouri, acest lucru poate ajuta la postura din timpul scrisului.
Unii copii ajung să țină creionul într-un mod tensionat și neobișnuit, ceea ce le încetinește lucrul și le obosește degetele. Un creion mai gros sau un dispozitiv de apucare din plastic pot ajuta la reducerea acestei tensiuni.
3. Mișcările circulare și bastonașele
Cereți-i copilului să practice mișcări circulare în direcția acelor de ceasornic și invers de-a lungul unei pagini sau la o tablă. Atunci când stau la birou, folosiți o foaie mare albă îndemnându-i să scrie de la stânga la dreapta, apoi puneți-i să repete desenele folosind linii cu spații mari între ele. În final, introduceți foile liniate care sunt folosite la școală. De asemenea, exersați desenarea de linii drepte și oblice. Jocurile în care trebuie unite mai multe puncte reprezintă activități recomandate pentru obținerea unui control mai bun al instrumentului de scris.
4. Literele individuale
Începeți prin a-i spune copilului să scrie literele care sunt formate printr-o mișcare inversă acelor de ceasornic - a, o, c, e, s, d, g, q - și apoi treceți la cele realizate în direcția acelor ceasului - r, n, m, h, k, b, p. Apoi puteți umple un rând întreg cu n-uri continue și u-uri. Liniile ca niște bețigașe care implică mișcări verticale, orizontale și oblice ar trebui să poată fi folosite pentru a putea forma mai apoi literele l, t, f, i, x, z. Acum copilul ar trebui să treacă la literele desenate printr-o mișcare „curbilinie” - v, w, y.
Verificați postura copilului la masă și modul în care ține instrumentul de scris pe măsură ce lucrează. Încercați să nu le corectați pe toate odată, deoarece acest lucru poate duce la o împovărare excesivă și va spori frustrarea copilului.
5. ÎncurajațiScrisul de mână este un proces complex, care cere o competență ridicată. Lăudați-i și îndemnați-i mai departe să exerseze.
Îmbunătățirea coordonării
Atunci când copiii se percep pe sine ca fiind neîndemânatici, își pot pierde încrederea în forțele proprii, iar atunci când se joacă cu alți copii, pot fi făcuți să se simtă „pe dinafară”.
Exerciții pentru îmbunătățirea coordonării:
1. Aruncarea și prinderea mingii. Începeți cu o minge mare, precum cele de plajă, exersând treptat până când copilul va fi capabil să prindă cu suficientă siguranță o minge de tenis. Aruncarea poate fi exersată prin tragerea la o țintă mare, la coș etc.
2. Mișcarea mâinilor. Manipularea diverselor obiecte poate fi îmbunătățită prin activități simple, precum împletirea ațelor, înșurubarea diferitelor accesorii de jucărie, îndoirea hârtiei și modelarea argilei. Ar trebui încurajată folosirea seturilor de construcții, începând cu cele cu piese mari și avansând spre cele cu piese mici. Unele sugestii de meșteșuguri ar putea ajuta creșterea coordonării.
Sursă: Să înțelegem ADHD. Dr.Christopher Green și Dr. Kit Chee